Commercieel, Engelstalig, Online, Print, Redactioneel, Reizen, Tien om te zien, Totaalproject

“The Ultimate Travel Top 50”
Discover Southern Europe

Voor het februari-nummer van Discover Southern Europe zette ik een unieke samenwerking tussen het creatieve team en het salesteam op poten. Tot dan waren alle stukken in het blad zuiver redactioneel of zuiver commerciëel. Met de Ultimate Travel Top 50 zou ik een eerste hybride-stuk in elkaar boksen waarvoor de verschillende departementen intens samen moesten werken. Waar ik de meerderheid van de posities in de lijst zelf invulde met zijn persoonlijke favorieten, werden andere plekken te koop aangeboden aan toeristische diensten en attracties.

Naast het uitgebreide en diverse stuk in het magazine en op de website, wijdde ik ook een uitgebreide Instagram-campagne aan de lijst. Aan de hand van interactieve stories informeerde ik de volgers van Discover Southern Europe over alle inspiratie die er in het februari-nummer te vinden was. Ook deze campagne werd door mij verzorgd.

De Ultimate Travel Top 50 bestaat uit zowel razendpopulaire bestemming, als verborgen pareltjes. De hoogste posities gingen vanzelfsprekend naar enkele legendarische must-sees.

In totaal kochten zes bestemmingen een plek in onze lijst. Ook Parijs stapte mee in het project en nam zo de vierde plek in.

De andere (redactionele) items kwamen iets korter aan bod. Zo werd het stuk een lapendeken van reisinspiratie.

Naast het artikel zelf, volgde er ook een interactieve Instagram-campagne die het bereik van het stuk de hoogte in duwde.

The Ultimate Travel Top 50 – Discover Southern Europe

Geschreven en gecoördineerd door Arne Adriaenssens

Designed door Audrey Beullier

Instagram door Arne Adriaenssens

Uitgegeven door Scan Group

Dit mediaproduct en zijn inhoud zijn de intelectuele eigendom van Scan Client Publishing.

Zin in meer reisverhalen?

Misschien kan één van de volgende stukken jou wel bekoren.

Of duik in mijn uitgebreide portfolio!

share