Business, Commercieel, Engelstalig, Online, Print, Redactioneel, Reizen, Tien om te zien, Totaalproject

Hoofdredactie
Discover Southern Europe

Als hoofdredacteur van het Britse in-flight-magazine Discover Southern Europe (dat in het voorlopig laatste nummer werd omgedoopt tot Discover France & Spain) nam ik de creatieve leiding van het blad op mij. Ik gaf vorm aan de structuur van het magazine, bepaalde de focus van elke uitgave en schreef zelf steeds een handvol redactionele stukken.

Daarnaasts stuurde ik ook het internationale team van journalisten aan en bouwde ik bruggen tussen het creatieve team, het salesteam en het management. 

Samen met Audrey moderniseerde ik het blad in woord en beeld, steeds met de doelgroep in het achterhoofd. Dit resulteerde in positieve feedback van zowel de adverteerders als de lezers.

Beginnen deed het magazine steeds met een woordje van mij aan de lezers. Hierin leidde ik de inhoud van het blad in en ging ik in interactie met de lezer.

Aangezien het blad sales-based was, verzorgde ik ook introducties bij elk thema om de advertorials mee te kaderen. Deze gingen over diverse onderwerpen zoals wijn, toerisme, onderwijs en beauty. Zo creëerde ik een coherent blad, en niet slechts een verzameling van losse advertorials.

Daarnaast creëerde ik ook een aantal hoogwaardige, redactionele stukken die de doelgroep zouden aanspreken. Het grootste artikel van het blad kwam ook steeds met vele prachtige foto’s die je naar de regio willen doen reizen.

Eén van de rubrieken die ik introduceerde was ‘… for beginners’. Hier schreef ik elke maand een beginnerscursus uit voor een typisch Spaans, Frans of Italiaans gebruik. Hoe ga je op bedevaart naar Compostela? Hoe drink je Italiaanse koffie? Hoe doe je een siësta? Hoe eet je volgens de Franse etiquette?

Voor de zakenreiziger werd er ook steeds een commerciëel en redactioneel luik aan business gewijd. Een vaste waarde was bijvoorbeeld ‘Southern Europe Tomorrow’. Hier werden drie recente innovaties uit de regio uitgelicht.

Voor de culturo’s onder de lezers was er ook een cultuurkalender met de beste evenementen die in de komende maand in Spanje, Frankrijk, Italië en Portugal plaatsvonden. Hier werd steeds een combinatie gemaakt van iconische en minder bekende gebeurtenissen.

Om een brug te spannen tussen het magazine en de online kanalen van het merk, bracht ik vanaf januari 2020 ook een quiz-pagina in elk magazine. Die kon je op papier invullen, maar ook via Instagram of de website oplossen.

Discover Southern Europe (issue 7-13)

Hoofdredactie door Arne Adriaenssens

Alle bovenstaande stukken en veel meer zijn geschreven door Arne Adriaenssens

Designed door Audrey Beullier

Uitgegeven door Scan Group

Dit mediaproduct en zijn inhoud zijn de intelectuele eigendom van Scan Client Publishing.

Zin in meer Engelstalige, redactionele content?

Misschien kan één van de volgende stukken jou wel bekoren.

Of duik in mijn uitgebreide portfolio!

share