Business, Commercieel, Nederlandstalig, Online, Technologie, Tien om te zien

#samenerdoor met telenet
hln.be

De #samenerdoor-reeks die ik in samenwerking met Telenet voor hln.be schreef is een schoolvoorbeeld van native advertising. Hoewel ik afstand houd van de producten die Telenet aanbiedt, zet ik het merk in een goed daglicht door het te koppelen aan een positieve opvulling van de corona-quarantaine.

Aan de hand van vijf filmpjes met getuigenissen van Telenet-medewerkers, creëerde ik verhalen met nuttige tips om je digitaal bezig te houden tijdens de lockdown. Soms lopen die verhalen synchroon met de inhoud van het video’s, soms gaan ze nog wat verder de diepte in.

Jongeren, hun ouders en hun grootouders hebben er waarschijnlijk al van gehoord: het internetfenomeen TikTok. Deze app is razend populair bij de jeugd en telt ondertussen meer dan een miljard actieve gebruikers. Toch mag je het platform niet zomaar afschrijven als een sociaal medium voor tieners alleen. Creatieve filmpjes de wereld insturen kan amusant zijn voor jong en oud. Maak van TikTok dus TikKot en vrolijk de wereld op vanuit je kot.

Arne Adriaenssens – hln.be
Van Photoshop tot Avid Media Composer: dit stuk leidt je naar alle gratis licenties en tutorials voor dure softwarepaketten die er maar te vinden zijn.

Zelfs al ‘social-distancingend’ kan je nog met zijn allen samenkomen. Samen met Telenet prep ik zelfstandigen voor hun eigen online evenement.

Aan de hand van een stoomcursus videobellen van een Telenet-medewerker lijst ik de meest oma-vriendelijke videochat-apps op.

Lockdowntijd is familietijd. Daarom kan je als ouder van één of meerdere pubers maar best leren TikTokken. Ik geef hen alvast een duwtje in de rug.

Als je kan preteachen, kan je ook lesgeven. Daarom leg ik uit hoe je jouw talent of kennis online met de wereld kan delen (en er zo ook nog een zakcentje aan kan overhouden).

#Samenerdoor – hln.be x Telenet

Geschreven door Arne Adriaenssens

Uitgegeven door DPG Media

Dit mediaproduct en zijn inhoud zijn de intelectuele eigendom van DPG Media.

Zin in meer native advertising?

Misschien kan één van de volgende stukken jou wel bekoren.

Of duik in mijn uitgebreide portfolio!

share